Hermed lidt feedback på jeres arbejde fra uge 16
De Fem
Muskagogger
|
|
|
||||||
|
Er det gjort
|
Kommentar
|
||||||
Vis i et videoklip, hvordan de to virkelighedsforståelser kan udfolde
sig i en og samme samtale mellem en pædagog og en mor eller mellem en pædagog
og en bruger (barn, unge, voksen).
|
|
Tydeligt eksempel på
to virkelighedsforståelser der står over for hinanden.
Klip: virkelighedsforståelse B
Igen et eksempel på 2
virkelighedsforståelser. Den ene, forældrenes, dog meget mere
forhandlingsvillig end pædagogens.
Vi hører også en
optaget og engageret fotograf bag kameraet deltage.
|
||||||
Vis en samtale, hvor udtryk bliver forstået helt forskelligt, når der
skiftes kontekst
|
|
Skiftende kontekst
Klip A Vennerne
forstår Lasses koder
Klip B. Lasse’s koder
bliver uforståelige i konteksten.
|
||||||
Vis en samtale hvor pædagogen er bevidst om cirkulariteten? Hvad
siger, gør, tænker pædagogen?. Vis samme situation, hvor pædagogen taler og
tænker mere lineært
|
|
Klip Lineært 1 + Klip
Cirkulært 2
Underlige regler for
fordeling af vagter der er på den arbejdsplads.
|
||||||
Vis en samtale, hvor deltagerne
ikke er bevidste om domænerne. Vis samme situation (samtale?), hvor mindst én
af deltagerne er bevidst om domænerne.
|
Mvh Torben D. |
Klip domæne A
Det er en noget
personligt orienteret løsning lederen foreslår den mandlige pæd..
domæne B
Lederen i det
æstetiske domæne stemmer sine medarbejdere positivt med smiger. Hendes
løsning på medarbejdernes forespørgsel er stadig baseret på det personlige og
hun vinder medarbejdernes accept gennem listig tale (igen det æstetiske
domæne).
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar