torsdag den 23. april 2015

Hej De Fem Muskagogger
Hermed lidt feedback på jeres arbejde fra uge 16

De Fem Muskagogger





Er det gjort
Kommentar
Vis i et videoklip, hvordan de to virkelighedsforståelser kan udfolde sig i en og samme samtale mellem en pædagog og en mor eller mellem en pædagog og en bruger (barn, unge, voksen).

Beskrivelse
Analyse
Refleksioner over proces







Tydeligt eksempel på to virkelighedsforståelser der står over for hinanden.

Klip:  virkelighedsforståelse B
Igen et eksempel på 2 virkelighedsforståelser. Den ene, forældrenes, dog meget mere forhandlingsvillig end pædagogens.

Vi hører også en optaget og engageret fotograf bag kameraet deltage.
Vis en samtale, hvor udtryk bliver forstået helt forskelligt, når der skiftes kontekst

Beskrivelse
Analyse
Refleksioner over proces
÷

÷
÷
Skiftende kontekst
Klip A Vennerne forstår Lasses koder

Klip B. Lasse’s koder bliver uforståelige i konteksten.

Vis en samtale hvor pædagogen er bevidst om cirkulariteten? Hvad siger, gør, tænker pædagogen?. Vis samme situation, hvor pædagogen taler og tænker mere lineært
Beskrivelse
Analyse
Refleksioner over proces
?

Klip Lineært 1 + Klip Cirkulært 2
Underlige regler for fordeling af vagter der er på den arbejdsplads.

Vis en samtale, hvor deltagerne ikke er bevidste om domænerne. Vis samme situation (samtale?), hvor mindst én af deltagerne er bevidst om domænerne.

Beskrivelse
Analyse
Refleksioner over proces
?



















Mvh
Torben D.

Klip domæne A
Det er en noget personligt orienteret løsning lederen foreslår den mandlige pæd..    
domæne B
Lederen i det æstetiske domæne stemmer sine medarbejdere positivt med smiger. Hendes løsning på medarbejdernes forespørgsel er stadig baseret på det personlige og hun vinder medarbejdernes accept gennem listig tale (igen det æstetiske domæne).   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar